![Co z reklamacjami towarów? Sprzedawca nie może odmówić...](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/02/3b/6552093a57152_o_large.jpg)
Ważne! Black Friday, Black Week. Wyprzedaże, promocje. Co ze zwrotem towaru?!
Co z reklamacjami towarów? Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów. Reklamować możemy towar z wadami.
Ważne! Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru, gdy kupujący w chwili sprzedaży (zawarcia umowy) o tej niezgodności wiedział, bo była taka informacja (i wada była powodem przeceny towaru). Taka wada towaru nie wpływa natomiast na możliwość jego zwrotu przy zakupie internetowym.
Oczywiście reklamować można towary, niezależnie od sposobu ich nabycia, z wadami, o których wcześniej nie było wiadomo.
Sposoby załatwienia reklamacji? Naprawa lub wymiana towaru w pierwszej kolejności. Jeśli nie zostaną spełnione, to w grę wchodzi zwrot całości (odstąpienie od umowy) bądź części wpłaconych pieniędzy (obniżenie ceny). To klient wybiera sposób załatwienia sprawy w dwóch krokach.
Podstawa prawna: art. 2 pkt 4a oraz art. 43a i nast. ustawy o prawach konsumenta.
Zobacz kolejny slajd