W tej chwili składa się z kierownika oraz dziesięciu pracowników zajmujących się nie tylko sprzątaniem.
- Ci pracownicy mają umowy o pracę na czas określony – mówi Mariusz Piątkowski, burmistrz Golubia – Dobrzynia.
- Ich zaangażowanie jest dla nas korzystne albowiem koszty ich zatrudnienia w części pokrywa Powiatowy Urząd Pracy. Ich zadaniem nie jest tylko dbanie o czystość. Dbają także o zieleń miejską jak również wykonują drobne naprawy i remonty. Niedawno zostali wyposażeni w nowy samochód. Ponadto odnowili należący do miasta budynek znajdujący się przy Szosie Rypińskiej.
Jednak utrzymanie tego wydziału kosztuje miasto od 500 do 600 tysięcy złotych rocznie. Dlatego też niedawno pojawiła się koncepcja żeby zamiast niego te usługi wykonywała firma prywatna.
- W najbliższym czasie dokonamy oceny kosztów które dadzą nam odpowiedź na to czy taniej będzie nas kosztował sam wydział czy też wybrana na drodze przetargu firma – mówi Mariusz Piątkowski. - Jeśli taka firma się znajdzie wówczas przejmie obowiązki wydziału od kwietnia 2018 roku. Nie oznacza to oczywiście że te osoby stracą pracę. W większości zostaną przeniesione do brygady remontowej która obecnie liczy tylko pięciu pracowników.
Miasto Golub – Dobrzyń instaluje obecnie na swoim terenie murowane śmietniki. Wcześniej były one metalowe ale były systematycznie niszczone przez mieszkańców.
INFO Z POLSKI 12.10.2017 - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?