Azbest z tych obiektów ma być zutylizowany do 31 sierpnia.
- Jeśli chodzi o te czternaście budynków to właściciele jedenastu z nich już zdemontowali azbest – mówi Mariusz Piątkowski, burmistrz Golubia – Dobrzynia. - Czyli zadaniem wybranej przez nas firmy będzie tylko odbiór azbestu od tych osób. W pozostałych trzech przypadkach zakład zdemontuje również azbest i usunie go z posesji. Koszty całego przedsięwzięcia podzielone są na trzy części. Siedemdziesiąt procent pochodzi z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a po piętnaście procent przekażą lokalny samorząd i mieszkańcy tych obiektów. W sumie całe zadanie będzie kosztowało około 10 tysięcy złotych. Dodam jeszcze że każdy mieszkaniec może zdemontować azbest znajdujący się na jego posesji we własnym zakresie. Taką operację musi jednak zgłosić do Urzędu Miasta.
Zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej do 2032 roku ze wszystkich budynków powinien zniknąć szkodliwy dla zdrowia azbest.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju - 29 czerwca 2017.
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?